Sidor

Translate

onsdag 30 oktober 2013

En inspirationsresa på Österlen

Jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo...


I helgen har jag varit på Österlen, en av de vackraste platserna i Sverige enligt mig. De öppna landskapen, de fantastiska bokskogarna och närheten till havet är svårslaget. Tyvärr hade vi otur med vädret med regn och rusk och stormen Simone, men en del härliga bilder blev det i alla fall. De tre bilderna har jag tagit med min Iphone och redigerat i appen "DistressedFX" som lägger till olika filter för att få dem i vintagestil, man kan också redigera färg, ljus och skärpa. En bra app som finns att ladda ner gratis.

Vik 


Kustlinjen i Vik

Härlig bokskog i St. Olof

Kabusa Design Factory

Jag hade tänkt att slinka in på en del loppisar och gårdsbutiker under skåneresan men tyvärr var många stängda eller bara öppet på lördagar så det blev inte så mycket med det. Men istället så hittade vi till Kabusa Design Factory som hade många fina inrednings- och designsaker. http://kabusadesignfactory.com
Det blev inga inköp men en del inspirationsbilder därifrån, bilderna har jag tagit med Iphone och redigerat i appen InstaCollage.


Häftig skulptur, bulldog med skor
"Kanin lampa"
Snygg kristall lampa - inverterad bild
"Spetslampor"
Snygg liten soffa i röd sammet
"Fågel lampor"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar