Sidor

Translate

torsdag 21 november 2013

Amerikanska konstnärer

Några av mina favorit konstnärer från USA

Det var ett tag sen nu jag uppdaterade bloggen, men bättre sent än aldrig....

Det finns så många otroligt duktiga konstnärer, och istället för att jämföra sig med dessa och drabbas av prestationsångest så kan man njuta av deras vackra alster och bli inspirerad!

Jag hittar hela tiden nya favorit konstnärer, via gallerier och utställningar eller via nätet.

Här kommer lite info om några av mina favoriter:

Times Square, Sillhouette

David Dunlop

Verksam konstnär i Connecticut, USA. Jag har sett hans målningar på en utställning. Han har en speciell teknik, han målar på metall. Han målar både landskap och natur samt mer abstrakta målningar, genomgående är det magiska ljus han skapar. Läs mer om honom här. Visst är de fantastiska!

Times Square, Electric Echo   




Dean Russo

Verksam i Brooklyn, NY, USA. Färglada porträtt av framför allt hundar. Jag älskar hundar och färg gör mig glad! Läs mer om Dean Russo

Dachshund
Chihuahua
Pitbull




Irish Rain, 2011








Debra Corbett

Massachusetts, USA
Abstrakta landskap, mycket texturer och mixed media. 


Tidal, 2013


                       



Lemya El Sophia

NYC, USA
Vi har en hel del målningar av El Sophia, abstrakta målningar
Läs mer om El Sophia


Här är bilder på några av hennes målningar som vi har:;
Två målningar av El Sophia i vårt gamla sovrum
Tre målningar av El Sophia i vårt gamla vardagsrum

Målning av El Sophia i vårt gamla sovrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar