Sidor

Translate

torsdag 21 november 2013

En produktiv vecka...


 Några av mina målningar

Jag har varit ganska produktiv de senaste dagarna (dock inte så aktiv på bloggen...).
Här kommer bilder på några målningar som jag har gjort de senaste dagarna. Det var svårt att få till ett bra ljus när jag fotograferade dem, jag fotade med blixt så det är ett ganska hårt ljus, de gör inte målningarna rättvisa men bättre än ingenting.
 Jag har målat med akryl och jobbat med olika texturer.

Enjoy! 


"Havanna" - en present till min mamma som tycker om Havanna och Kuba


Närbild - Havanna

"Fall in Abisko"
"Magnolia" - en present till Lena
"Ocean"

"Ocean" - närbild
"Birch Trees"
"Woman with Hat" - ofta gör jag inte motiv som denna utan mer abstrakta målningar, denna är inspirerad av konstnärerna Jackson Pollack och Gustav Klimt

"Woman with Hat" - närbild, struktur inspirerad av Jackson Pollack




"Texas Star"

Denna målning nedan gjorde jag för ett tag sen och den hänger i vårt hus i Connecticut, USA. För att bygga upp djup och textur har jag först byggt upp med väggspackel och sen målat med akryl.
"Texas Star"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar